Saturday, November 26

Panorama Kedah Darul Aman Dari Mata Seorang Marhaen

Kedah Darul Aman. Kalo bukan kerana suamiku berasal dari Kedah, rasanya aku memang tak 'tersampai' ke sini. Suatu daerah yang subur menghijau, memberikan satu perasaan yang cukup istimewa yang kita takkan dapat merasainya di pantai timur. Dialek percakapan yang berbeza antara timur dan utara, namun masih mudah untuk difahami. Kalo sampai ke Pekan Rabu, aku pasti akan membeli berketul-ketul belacan untuk dibuat stok dan diberikan kepada adik beradik aku yang lain. Kenapa belacan? Adakah belacan Pekan Rabu merupakan "signature" negeri Kedah? Jawapannya tidak. "Signature" Kedah Darul Aman adalah sawah padi yang cukup mengagumkan bagi mata yang memandang untuk orang pantai timur macam aku ni. Cuma belacan utara ni memang terbaik dari segi rasa dan paling best, takde bau tuuuu.. Suami aku yang tak makan sambal belacan tu pun sampai jadi penggemar sambal belacan dibuatnya.. (Aku ni patut jadi duta belacan utara aoppppp..)

Aku suka mengambil gambar yang pada kebanyakkan orang, ianya hanya sekadar gambar biasa, namun bagi aku, aku suka sesuatu panorama yang biasa namun memberikan impak yang luar biasa. Aku dapat melihat kebanyakkan orang menjalankan kehidupan sehari-harian seperti biasa, namun itulah kelangsungan hidup yang perlu kita tempuhi. Sama seperti aku. Kerana aku hanyalah insan marhaen di bumi Tuhan ini..










































Thursday, November 3

Ahhhhh.. Good life :-)



To Mr. FHAR :

I miss you all the time, but I miss you at most when i lay awake at night and think all the wonderful times we spent each other, because those moments are the best times in my life. What a good life that i have been with you because you are the one who understands me so well :-)

BILA KO SIBUK..

Lama sungguh tak bersiaran.. laptop aku rosak.. aku sibuk menguruskan hal ehwal rumah tangga dan bekerja. Susahnya nak allocate masa.. kalo...