Tuesday, December 1

Taekwon-Do & Convocation Day

Bila anak dah nak tamat tadika ni.. macam-macam la aktiviti dia kan.. Adam Fahri pon sama tak terkecuali.. Final year (perghhhh.. macam dok Universiti lak kan..) pon terisi dengan "Grading Taekwondo to Yellow Belts" dan Majlis Graduasi tamat belajar la kiranya nihh...

Kita sebagai parents ni biasanya nak berikan apa jua yang kita rasanya terbaik dan memberi faedah kepada anak-anak.. Zaman aku dulu-dulu peluang macam ni payah nak dapat.. Taekwondo? Apa tu? Aku ni pergi kelas tuisyen pon tak penah, apatah lagi nak belajar Taekwondo kan.. dulu dok umah kena jaga adik-adik jela kan.. Haa gituu..

Masa aku kecik-kecik dulu taim tadika mak aku dah ajar adik beradik aku kemas rumah, masak nasik, jaga adik, basuh pinggan, kemas bilik tido, sapu lantai.. haishhh.. macam-macam lagi laa..tu nasib baik la tak kene pi carik kayu api sebab masa tu pakai dapur gas minyak tanah kan.. hahaha.. Tapi aku bersyukur mak aku dah ajar basic kehidupan untuk pengurusan diri. So, aku tak kekok sangat bila menjalani kehidupan sebagai seorang isteri dan menguruskan rumah tangga.

Oraittt... Adam Fahri, ibu dan ayah dah rakamkan memori kamu ni masa tadika, tahun depan dah nak masuk sekolah rendah dah.. Semakin besar dah kamu ni.. Syukur Alhamdulillah kerana Allah memberikan kamu sebagai suatu pinjaman dan amanah untuk ibu dan ayah rasa erti tanggungjawab mendidik anak dan menzahirkan rasa kasih dan sayang.

 Dah ready nak gi grading taekwondo

Acah-acah eksen je tu.. hahaha

Master Sifu tunjuk ajar sket


 
Adam Fahri dok barisan depan tengah

 Master Sifu ajar cara-cara nak humban orang.. hahaha.. acah-acah je tu.. takkan ler nak humban anak orang betol-betol ye dak?

 
 The proud parents bersama anak masing-masing

Convocation Day
Bab ni memang aku ada rasa sayu hati sikit laa.. macam ni rupanya perasaan ibu bapa bila anak naik atas pentas terima ijazah.. Tapi dalam kes aku ni sijil tadika je kot kan... hahhaha.. Rasa bangga rasa terharu pon ada.. Takpe-takpe, ini adalah satu permulaan, akan ada lagi majlis konvo yang kene ibu dan ayah datang lagi nihh pada masa yang akan datang (amin amin aminnnn.. doa ibu nih terhadap anak-anak ibu).. Patut ler aku nengok bapak aku siap lap air mata masa aku naik atas pentas amek scroll masa taim konvo dulu.. macam ni perasaan dia rupenya heh.. huhuhu...

 Senyumanmu menawan kalbuku.. ohhoiiii...

 Choral speaking you... hahaha.. comell comelll


I'm so proud of you son!


BILA KO SIBUK..

Lama sungguh tak bersiaran.. laptop aku rosak.. aku sibuk menguruskan hal ehwal rumah tangga dan bekerja. Susahnya nak allocate masa.. kalo...